poniedziałek, 30 marca 2015

Wsi moja

O, wsi moja!
Z pięknymi lipami wzdłuż drogi.
Gdzie się podziała miłość twoja
Do mnie? Bez niej jestem taki ubogi.

Gdzie twe pola pachnące
Łanami złocistego zboża?
Gdzie twe kwiaty rosnące
Kiedyś na łąk morzach?

Ty wierzbami płaczkami
Razem ze mną szlochałaś
Gdym przychodził do ciebie ze łzami.
Jam ciebie, ty mnie kochałaś.

Kumkanie żab w twych wodach
Było najpiękniejszą muzyką dla mnie.
Pachnącym kobiercem była trawa młoda
Gdym się na niej zdrzemnął. Jam kochał cię.

Później i kwiat akacji
Nie był tak słodki jak kiedyś.
Powiedz, czyż nie mam racji?
Czy myślałaś o mnie kiedyś?

Już i bociany tak nie klekoczą
Siadając na wierzchołkach twych drzew,
I świerszcze nie grają tak nocą.
Dlaczego umilkł twój śpiew?

Ty owocami tak nie dzielisz
Jak dawniej to robiłaś.
Zeschniętymi liśćmi drogę mi ścielisz -
                                                            Inna jesteś, a taka piękna byłaś.

Urad, 31.08.1976 r.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz